BMW Isetta

Isetta

Isetta byl tříkolový vůz vyráběný v padestátých letech dvacátého století. Po Druhé světové válce byl velká poptávka po malých levných autech, což zapříčinilo obrovský úspěch tohoto vozu. Vůz byl navržen Italskou firmou Iso SpA, která vyráběla ledničky, skůtry a malá tříkolová vozidla. Majitel firmy Renzo Rivolta chtěl vyrobit malé auto, které si bude moci dovolit velké množství lidí. Tak vznikla Isetta. Vůz byl představen v Turíně v Listopadu 1953. Předtím nikdo nic podobného neviděl, takže vůz ihned upotal pozornost. Auto mělo tvar vajíčka a malé rozměry. Poháněl jej dvouválcový motor využívaný ve skůtrech. Objem motoru byl 236cc a dosahoval výkonu 9,5 koňských sil (7,1 kW). Maximální rychlost byla pouze 75 km/h.

Isetta se vyráběla v různých obměnách v řadě zemí - v Itálii, ve Francii, v Belgii, ve Španělsku, v Británii, v Brazílii nebo v Německu. Nás bude zajímat německá verze od BMW.

BMW Isetta

BMW vyrobilo vlastní verzi Isetty. Použilo jednoválcový čtyřtaktní motor o objemu 247cc s výkonem 13 koňských sil (10 kW). Auto dosahovalo rychlosti 85km/h. Většina součástí auta sice zůstala stejná jako v Italské verzi, přesto BMW předělalo značné množství součástí. První Isetta od BMW vyjela v roce 1955. Produkce byla zastavena v roce 1962, vyrobeno bylo celekm 161 728 vozů.

BMW Isetta 250

Vzhledem se od Italského modelu liší tato verze světlomety, které jsou umístěné na stranách karosérie. Vůz poháněl jednoválcový motor o objemu 250cc z motocyklu BMW R25/3.

BMW Isetta 300

V roce 1956 se Isetta dočkala několika změn. Havní novinkou je nový motor s objemem 298cc. Kompresní poměr byl zvýšen z 6,8 : 1 na 7,0 : 1. Další změnou byl třeba nový tvar oken.

Galerie BMW Isetta:


BMW Isetta Video

BMW 600

Tento vůz vychází z konceptu Isetty, ale má již 4 kola a jde o větší auto. Auto bylo samozřejmě vybaveno i větším motorem o objemu 582 cc z motocyklu BMW R67. Maximální rychlost byla 103 km/h.

BMW 600 Video