BMW 501

BMW 501 byl velký luxusní vůz, poháněný šestiválcovým motorem. Jde o první vůz, který BMW vyrábělo po válce v Západním Německu. Poprvé byl představen ve Frankfurtu v roce 1951 na Frankfurt Motor Show. Vyráběl se od roku 1952. Předchůdcem vozu je BMW 340, vyráběný před válkou. BMW 501 z tohoto modelu vychází, je však delší a širší. Motor vozu byl vylepšený šestiválec z původního BMW 340 s objemem 1971cc. Dosahoval výkonu 65 koňských sil (48 kW). Vůz byl oproti modelu z třicátých let inovován i po vzhledové stránce. Ledvinky vpředu mají nový, moderní design. Později se do vozu dával nový šestiválec o objemu 2077cc. Výkon se zvednul na 72 kńských sil (53 kW). Vůz se vyráběl ve třech verzích, jako čtyřdvéřový sedan, dvoudvéřové kupé a dvoudvéřový kabriolet.

V roce 1954 se začíná vyrábět verze 502, což je stejné auto s novým osmiválcovým motorem. Tento osmiválec byl později, v roce 1954, použit i u modelu 501. Auto bylo rychlejší než BMW 502.

Galerie BMW 501:


BMW 501 Video

BMW 502

Automobil BMW 502 byl poprvé představen v Ženevě v roce 1954 na Geneva Motor Show. BMW tímto modelem upevnilo svou pozici výrobce rychlých sportovních aut. Vůz byl konstrukčně podobný jako BMW 501, byl však vybaven novým osmiválcovým motorem. Šlo o první osmiválec vyráběný v Německu po válce. Automobilka tímto krokem předstihla Mercedes-Benz, který začal osmiválec vyrábět až roku 1963. Stejně jako BMW 501 se i 502 vyráběl ve třech verzích, jako čtyřdvéřový sedan, dvoudvéřové kupé a dvoudvéřový kabriolet.

Osmiválec od BMW měl objem 2580cc a dosahoval výkonu 100 koňských sil (74 kW). Maximální rychlost BMW 502 byla 160 km/h. Ve své době to bylo nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo v Německu. Vyšší spotřeba pravděpodobně zapříčinila o něco menší zájem o toto auto. Každopádně v roce 1963 se tento vůz dočkal nového motoru. Byl jím osmiválec s objemem 3168cc.

V roce 1955 byl představen i model BMW 505, což byla prodloužená verez BMW 502 (z 4,7m na 5.1m).

BMW 501/502 se přestala vyrábět v roce 1964.